Planificació Curs 2011-12

Calendari docent del Curs 2011-12

Calendari orientatiu de les assignatures del Grau en Matemàtiques dels estudis simultanis de Física i Matemàtiques

Calendari Acadèmic de la Facultat de Ciències

Període lectiu del primer semestre per Grau i Llicenciatura en Matemàtiques: 19 de setembre de 2011 al 20 de gener de 2012.

Període lectiu del segon semestre per Grau i Llicenciatura en Matemàtiques: 20 de febrer de 2012 al 1 de juny de 2012.

Horaris provisionals del Curs 2011-12

Horaris setmanals (en proves):

Horaris orientatius dels itineraris de les mencions de Grau en Matemàtiques

(Els horaris oficials es poden consultar als diferents centres on s'imparteixen les assignatures):

Dates d'exàmens

Exàmens de febrer (amb moviment de Geometria lineal per coincidència)

Distribució grups de classes  (Provisional fins a completar el procés de matriculació)

• Grups de problemes i Seminaris en les assignatures de primer curs de Grau en Matemàtiques, curs 2011-12

Classes de Problemes:
Grup 1: Alumnes cognoms que comencen per lletres compreses entre la A i la D i alumnes dels estudis simultanis de Física i Matemàtiques.
Grup 2: Alumnes cognoms que comencen per lletres compreses entre la E i la Z.

Classes de Seminari.
Grup A: Alumnes dels estudis simultanis de Física i Matemàtiques.
Grup B: Alumnes del Grau de Matemàtiques amb primer cognom entre A i D
Grup C: Primer cognom entre E i M
Grup D: Primer cognom entre N i Z

• Grups de problemes i Seminaris en les assignatures de 2n i 3r de Grau en Matemàtiques, curs 2011-12

Classes de Problemes:
El Grup 1 de problemes i/o seminaris de segon i tercer de Grau en Matemàtiques serà format pels alumnes de Grau i Llicenciatura en Matemàtiques amb primer cognom que comenci  per una lletra compresa entre la A i la K, ambdues incloses i per els alumnes dels estudis simultanis de Física i Matemàtiques.

El Grup 2 de problemes i/o seminaris de segon i tercer de Grau en Matemàtiques serà format pels alumnes de Grau i Llicenciatura en Matemàtiques amb primer cognom que comenci per una lletra compresa entre la L i la Z, ambdues incloses i pels alumnes dels estudis simultanis de Enginyeria Informàtica i Matemàtiques.

Quart curs de Grau en Matemàtiques

Per formalitzar la matrícula de quart curs de Grau en Matemàtiques cal tenir present la següent informació especifica sobre algunes assignatures.

• Treball de Fi de Grau  (Assignatura obligatòria de quart curs, 12 ECTS)

(Atenció: Només es pot formalitzar  la matrícula del Treball de Fi de Grau si al mateix temps es fa la matrícula de tots el crèdits necessaris per finalitzar els estudis.)

Trobareu la normativa completa aquí.

Es tracta d’una assignatura on els estudiants desenvolupen de manera eminentment autònoma un tema adjudicat, presenten el seu treball per escrit i l’exposen davant d’un tribunal. Aquesta és única assignatura obligatòria de quart curs del Grau en Matemàtiques. Els estudiants hauran de demostrar que han assolit la maduresa necessària per obtenir el Títol de Graduat en Ciències Matemàtiques. Les hores de tutoria és limiten al seguiment del treball i poden oscil·lar entre les 7 i 15 hores.

El treball serà individual (s’admeten treballs en grup en cas de temes interdisciplinaris proposats per un tutor i amb una separació clara de les tasques de cada persona del grup). L’extensió pot ser variable però es recomana no excedir les trenta pàgines. El treball escrit i oral es podrà presentar en català, castellà o anglès. Es valorarà positivament l’ús de l’anglès oral i escrit.

A final de curs, dintre dels terminis que es fixaran, l’alumne entregarà el treball per escrit i farà una exposició pública de uns quinze minuts davant d'un tribunal format pel director del treball i dos membres. El tribunal farà totes les preguntes que cregui convenients sobre el treball i l'exposició. Els membres del tribunal valoraran el contingut del treball, la seva dificultat, la redacció, la presentació i les respostes de l’alumne a las preguntes realitzades i més generalment, que l’alumne demostri que ha adquirit les competències d’un graduat en matemàtiques de la UAB. El coordinador de la titulació atorgarà Matricules d’Honor si s’escau a partir de les propostes del tribunals i tancarà les actes.

Podeu trobar aquí la llista de propostes de TFG per al curs 2111-12. Consta de:

• Treball de tipus A. Proposats per professors del Departament de Matemàtiques.
• Treball de tipus B. Proposats pel estudiants, dintre de les línies temàtiques publicades pels professors.

Independentment d'aquesta llista els estudiants poden acordar individualment un treball amb un professor del Departament de Matemàtiques.

Els alumnes es posaran amb contacte amb el coordinador adjunt del Grau de Matemàtiques
per correu electrònic, fent constar el treball en que estan interessats. El coordinador adjunt
ha d'aprovar l'assignació del treball abans de formalitzar la matrícula.

Adaptació al Grau en Matemàtiques

Des del curs 2009-10  estan implantats els estudis de Grau en Matemàtiques en la seva totalitat. El curs 2008-09 es va iniciar la implantació amb el tres primers cursos i el 2009-10 s'inicià el quart curs.  Els estudiants matriculats a la Llicenciatura en Matemàtiques el curs 2008-09 o anteriors tenen dret a demanar l'adaptació als nous estudis de Grau en Matemàtiques.

Docència de la Llicenciatura de Matemàtiques

❏ Taula de docència compartida de les assignatures de la Llicenciatura.

Observeu que en algunes assignatures hi ha canvis de semestralització i que això també afecta a les convocatòries. També en algunes assignatures hi ha complements a l'assignatura de Grau corresponent (consulteu el horaris). A tots els efectes docents i d’avaluació l’assignatures es regiran per la Guia docent de l’assignatura corresponent de Grau.

gmat@mat.uab.cat